ERP konusunda çalışmak isteyen veya çalışmakta olan şirketler ile farklı yöntemler ile çalışmaktayım. Seçenekleri kendi sahip olduğunuz bilgi birikimi, şu anda projenin neresinde olduğunuza göre tercih edebilirsiniz.

1 – ERP yazılımınızı almadınız veya henüz yeni başlıyor iseniz …

Bu çalışma 1 günlük workshop ile aşağıda gördüğünüz konu başlıklarını kapsar.

Firmanız ne bekliyor, firmanızdan ne bekleniyor ?

ERP projesinden beklentiler, hedefler, içinde bulunduğunuz tedarik zinciri ile firmanızın entegrasyonu için gerekenler.

İş süreçlerinizi ERP sistemi için nasıl analiz edeceksiniz ?

Seçeceğiniz örnek iş sürecinin (teklif verme, satınalma talebi ve siparişi, üretim emri yayınlama gibi ?) beraberce detaylı analizi, adımlandırılması, sürecin ERP sonrasında nasıl değişeceğinin çalışılması, beklenti ve yapılabilirlik ölçümü.

Proje grubunuzun eylem planı neleri kapsamalı ?

Proje grubunun örnek eylem planı, eğitim, dış destek ve yazılım uyarlama ihtiyaçları, ihtiyaç duyulabilecek süre ve maliyet için ön çalışma ve olasılıkların tartışılması. Geçişin planlanması, farklı ihtimallerin analizi.

Yazılım seçimi için kontrol listesi ve örnek senaryonun oluşturulması

Firmanın ERP yazılımı için öncelikleri, seçim ve kontrol listesinin elde edilmesi, yazılım tedarikçilerine aktarılacak senaryo, eklenmesi gereken yazılımların belirlenmesi

2 – Sürmekte olan ERP projenizi gözden geçirmek istiyorsanız …

ERP çalışmanız başlayalı 1 yıl veya daha fazla geçtiğinde hangi noktaya geldiğinizi değerlendirmelisiniz. ?O sizi nereye getirdi, siz onu nereye götürmek istiyorsunuz? konusuna tekrar bakmalı ve yol haritanızda gerekir ise değişiklikler yapmalısınız. ERP Check-Up ismini verdiğim bu workshop şirketinizin geldiği noktayı objektif kriterlere göre ortaya çıkartacaktır. Çalışma benim hazırladığım bir kontrol listesi üzerinden yapılmakta ve standart çalışma 1 gün sürmektedir.

Bu değerlendirmeyi yapmanız gerekiyor mu?

ERP projenize başlarken yaptığınız varsayımlar ve hedefleriniz muhtemelen değişti. Diğer yandan ERP çalışmasından elde edeceğiniz fayda şirketinize ve size yıllarca avantaj sağlayacak, bu nedenle ERP bir kenara bırakılabilecek bir konu olamaz.

Kendinizi yenilemelisiniz

Bu aşamada gerçekleştirilen hedeflerin değerlendirilmesi, elde edilen faydanın nasıl arttırılabileceği, ortaya çıkan yeni problemlerin nasıl aşılabileceği, iyileştirmenin nasıl sürdürülebileceği hakkında planlarınızı yenilemelisiniz.

- Karşılaşılan yeni problemler nasıl giderilecek,
- Yeni veya değişen beklentiler nasıl karşılanacak,
- Operasyonel engeller nedeni ile gerçekleşmeyen uygulamaların önündeki engeller nasıl kaldırılacak,
- Teknolojinin yeni imkanları ve siz onları nasıl kullanabilirsiniz

İşte bunları gözden geçirmeli ve yol haritanızda yapmanız gereken değişikliği planlamalı ve gerçekleştirmelisiniz. Büyük bir zaman ve para harcayarak sürdürdüğünüz bu çalışmayı biraz daha iyi bile yapabilirseniz kazancınızı ikiye katlayabilirsiniz. ERP sistemleri verimli çalıştıkları zaman oldukça yüksek kaldıraç etkisine sahiptirler.

ERP Check-Up proje ekibinize yeni bir enerji verecektir

ERP projeniz ekibinizin enerjisini azaltmış, yaşanılan güçlükler kullanıcılarınızı yıpratmış olabilir. ERP Check-Up bu olumsuzlukları da giderebilecek bir tazelenme çalışması olarak planlanabilir.

Esas olarak ERP Check-Up, firmanızın hedeflerini bir kez daha gündeme getirecek, hedeflere ne kadar yaklaşıldığı çalışma sonucunda net olarak belli olmuş olacaktır. Bu sonuç firmanızın izlemesi gereken yolu ve bundan sonra kimin ne yapması gerektiğini de belirlemiş olacaktır.

Her iki workshop ve ERP konusunda yönetici özeti için daha fazla açıklamayı ERP Workshop dosyasında bulabilirsiniz. İndirip incelemek için aşağıda bulunan linki kullanabilirsiniz.

ERP Workshop dosyasını indirmek için tıklayınız

Danışmanlık ana sayfasına geri dönmek için >>>