“Rekabetçi ve Büyüyen Şirketin Şifreleri” Seminer ve Konferansları …

Sponsor Olmak İstermisiniz

Bu çalışmanın bir kısmını ben karşılıyorum ancak sponsorlara da ihtiyacım var.

Sponsor’un avantajları …

- Yapacağı katkıya orantılı olarak katılımcı rezervasyonuna sahip olacak ve bunu davet etmek istediği kişiler için kullanabilecek

- Duyurularda yer alacak, kendisi de duyuru yapabilecek

- İster ise toplantılara bir temsilci veya portatif bir stand ile katılarak Başlama – Kahve Molası – Toplantı Sonrası zaman dilimlerinde katılımcılar ile iletişime geçebilecek.

Eğer seminer veya konferans’a ev sahipliği yapmak isterseniz beklentilerim :

- Katılımcı sayısının 100 kişiden fazla şekilde planlanması, yeterli büyüklükte bir salon ve katılımcıların ağırlanması

- Duyurunun yapılması

- Sponsorum olan bir firma veya firmalar var ise onların da bu çalışmaya katılmalarına izin vermiş olmaları

Süre ve Sunum Şekli :

Türkiye Turu içinde yer alan konferans ve seminerlerimin hepsi 1/2 gün olarak tasarlanmıştır. Konunun örnekler ile işlendiği, zengin görsel içerik ile desteklenen sunumlar kullanılmakta, sürenin bir kısmı katılımcıların soruları için kullanılabilmektedir.

Sponsor firma veya kurum aşağıda bulunan konulardan istediğini seçebilir.

Sunumların tümü benim tarafımdan hazırlanmış, özgün çalışmalardır. İşte konu başlıkları.

Stratejik Planlama ve Stratejik Pazarlama Konu Başlıkları

1. Şirketinizin 7 aşamalı yaşam döngüsünü nasıl yönetmelisiniz ?

Bir iş sahibi şirketinin 7 aşamalı yaşam döngüsünün her basamağında ne yapmalı, bir sonraki nesil, stratejik ortaklık veya satışı için nasıl hazırlamalı ? Nesil geçişi için hazırlık ile yaşam döngüsünün yönetimini nasıl ilişkilendirmeli siniz ?

Bunlar şirketinizi kurma fikrinin doğduğu an hayatınıza eklenen sorular. Çoğu kez farkında olmadan yaşadığınız sürecin içinde sizi ileriye fırlatan veya geriye düşüren adımlar atarsınız.

Bunların çoğu öngörülebilir, elbette yaşam döngünüzün neresinde olduğunuzu anlayabilirseniz.

2. Örnekler ile Rekabet Stratejileri, siz hangi stratejiyi seçmeli, nasıl uygulamalısınız ?

Büyüyebilmek ve kalıcı olabilmek için rakibinize saldırmayı mı düşünüyorsunuz yoksa kendinizi savunmayı mı ? Yoksa bir tercihiniz yok mu ? Ya da anlık kararlar ile hiç bir şey yapmamayı seçenlerin arasında mısınız ?

Amacınıza ve kaynaklarınıza göre bir stratejiniz yok ise işiniz şansa kalır. Bu konferansa katılarak hangi stratejinin size uygun olabileceğini ve onu nasıl uygulama alanına (taktik alan) taşıyabileceğinizi izlemiş olacaksınız.

3. Rakiplerinizden nasıl ayrılacaksınız – Mavi Okyanus Stratejisi ?

Rakiplerinizden sizi ayırabilecek stratejiyi nasıl oluşturabilir, var olan stratejinizin geçerliliğini nasıl test edebilirsiniz  ? Bu sorunun cevabını Mavi Okyanus Stratejisinin içinde bulacaksınız.

Mavi Okyanus Stratejisi öğrenildikten sonra defalarca ve tekrar tekrar kullanılabilir;  diğer stratejilerden iki özgün yöntemi sayesinde ayrılır :

- Adım adım işletilen bir algoritması vardır

- Ortaya çıkan stratejiyi gözle görebileceğiniz hale getiren “strateji tuvali” tekniğini kullanır

Eğer bir girişimci, iş sahibi veya üst yönetim içinde yer almak isteyen birisi iseniz Mavi Okyanus Stratejisi hakkında mutlaka bilgi sahibi olmalısınız.

4. Bir girişimci “Yeni Müşteri Evrenini” hangi 6 soru ile bulur, sorular ve örnekler …

Bir şirketin müşterisi olmayanlar müşterisi olanlardan kat kat fazla, onlara ulaşabilmek için ise akıllı sorulara ihtiyacınız var.

Rekabet parametrelerinizi nasıl bulacaksınız, bulduğunuz şeyin bir rekabet parametresi olduğunu nasıl anlayacaksınız, hangi soruları nasıl sorarak “yeni müşteri evreninizi” keşfedecek ve müşteri sayınızı arttırabileceksiniz.

Tıpkı Mavi Okyanus konusunda olduğu gibi bütün girişimcilerin, iş sahiplerinin, üst yönetim ve pazarlama alanında çalışanların izlemesi gereken bir seminer.

5. Girişimciler İçin Başarılı İş Kurmanın Şifreleri

Bir çok girişim SATABİLİYOR aşamasını geçemediği için başarısız olur. Bu seminerde nasıl başarılı olacağınızı izleyecek ve aklınıza takılanları sorabileceksiniz.

Herkes iyi ürün ve iyi hizmet üretebilir. Daha iyi malzeme ve daha iyi ekip ile daha iyisini yapıyor olabilirsiniz, bunun matematiği bellidir, para kazanmak için ise Nasıl Satacağınızı bilmelisiniz.

Satamıyor iseniz ne kadar mükemmel ürettiğinizin bir anlamı yoktur, ?iyi ürün satar? sadece bir efsanedir.

Başarılı bir iş kurmanın aşamalarını ve bunların doğru sırasını bilirseniz işiniz kolaylaşır, başarılı olma şansınız artar.

İşte bu seminerde iş planınızı baştan sona ve sondan başa doğru nasıl test edebileceğinizi izleyecek, ?satabilen? bir işi nasıl kuracağınızı öğrenecek ve merak ettiklerinizi sorabileceksiniz.

İncelenecek konular :

- Bir iş nasıl kurulur ?

- Başarılı olmak için hangi 12 özelliğe sahip olmalısınız ?

- Girişim fikrinizin geçerliliğini nasıl test edebilecek, onun bir ?Mavi Okyanus? olup olmadığını nasıl anlayabileceksiniz ?

- Hızlı başarı için rekabet parametrelerinizi nasıl seçeceksiniz ?

- Rekabet ile karşılaştığınızda paranızı ve kaynaklarınızı hangi özelliklere harcamanız gerekli ?

Operasyonel İyileştirme Konu Başlıkları

1. ERP Proje Danışmanı veya Yöneticisi olmak isteyenlerin bilmesi gerekenler ( Şirketinizin bilgi sistemini nasıl kuracaksınız ? )

ERP ( Enterprise Resource Planning – Kurumsal Kaynak Planlaması ), bilgi entegrasyonu sağlayarak diğer iyileştirme uygulamalarının etkinliğini sağladığı için operasyonel iyileştirme yöntemleri arasında özel bir konuma sahiptir.

Bir şirketin hayat döngüsünde ERP veya benzeri bilgi sistemini oluşturamayan şirketlerin büyümeleri çok maliyetli hatta imkansızdır. Bulundukları tedarik zincirinin sağlam bir halkası olacak yerde zayıf halka olup, daha az karlı çalışmak, daha fazla taviz vermek zorunda kalırlar.

Bir ERP sisteminin devreye girişi özgün bir proje çalışması gerektirir. Bu nedenle hem iş konularını hem de proje yönetimi bilen kişilere ihtiyaç duyulur.

ERP danışmanlığı veya yöneticiliği hem profesyonel bir çalışma konusu hem de bir girişimcinin kendisi için seçebileceği bir faaliyeti alanı olarak değerlendirilebilir.

2. Maliyet sistemi nasıl yönetilir ve maliyet nasıl azaltılır ?

Maliyetini yönetemeyen, onu nasıl azaltabileceğinin yeni yollarını bulamayan şirketler için hayat artık daha zor. Peki bunun için nasıl bir yol izlemelisiniz ? Günlük geçiştirmeler yerine sürekli kullabileceğiniz metodlar neler ?

Bu konferansın birinci bölümünde maliyet yönetiminin bilgi sisteminiz içinde (ERP içinde) nasıl olması gerektiğini, ikinci bölümünde ise azaltabilmek için yol haritanızı inceleyeceğiz.

Evinize geri dönerken yarın sabah kullanabileceğiniz bir bakma – görme ve analiz yöntemi kazanmış olacaksınız.

———————————————————————

Bu konferanslarda “Niçin” yok, sadece “Nasıl” var ?

2013 yılında “Rekabetçi ve Büyüyen Şirketin Şifreleri” başlığında, Türkiye’nin değişik yerlerinde gerçekleştirilecek bir dizi seminer ve konferans planladım.

Konuları seçerken hem operasyonel iyileştirme hem de stratejik planlama ve pazarlama başlıklarına yer vermek istedim. Bunun nedeni herhangi birinde zaafiyeti olan bir şirketin uzun süreli rekabetçi pozisyonunu koruyamayacağına ve büyümesini sürdüremeyeceğine inanıyor olmam.

Diğer yandan bir çok seminerin, konferansın izleyenleri bunaltan “niçin” kısmını özellikle yok ettim. Yerine sizin için daha ilginç olacağını düşündüğüm “nasıl” kısmını yerleştirdim. Bu sayede konular başlar başlamaz “nasıl” ile tanışabiliyorsunuz.

Yöntemleri veya stratejileri 3 nokta ile ilişkilendirerek anlatmayı planladım, bunlar :

Sürdürülebilir Şirket Olmak : Devamı sağlanabilen yönetim sistemi, stratejik planın şirketi geleceğe taşıyabiliyor olması, şirketin yönetim derinliğinin oluşması.

Devredilebilir Şirket Olmak : Şirketin yeni nesil veya şirkete kazandırılacak profesyoneller tarafından devir alınabilmesi, şeffaflık, veriler ile yönetim, performans kriterlerinin anlaşılabilirliğinin sağlanması ve hayata geçirilmesi.

Satın Alınmak İstenen Şirket Olmak : Bir şirket satın alınmak istenmiyor ise çözüldüğünde değerinin artacağı problemleri var demektir. Örneğin kendinize şöyle sorabilirsiniz “ben kendi şirketimi satın almak ister miyim ?” veya “kendi şirketinizi size satmak istediklerinde fiyatı düşürmek için öne süreceğiniz konular neler olacak ?”.

İşte bunlar öncelikli çözülmesi iyi olacak olan problemleriniz veya geliştirme ihtiyacı olan alanlarınız.

Not : “Satın Alınmak İstenen Şirket” olmanız satacağınız anlamına gelmez, ne kadar iyi ve değerli bir işiniz olduğunu gösterir.

———————————————————————

* Not : Kurum katılımcılardan bir ücret almıyor ise ben de bir ücret istemiyorum ancak ücret alacak ise bu konu için benimle önceden konuşulmuş olması gerekiyor.