İki günlük çalışma içinde Stratejik Pazarlama’nın 3 temel konusu olan Pozisyonlama – Konumlandırma -  Bölümlendirme üzerinde çalışacağız. Bu konular pazarlama konusunda sonuç görmek ve ilerlemek isteyen herkesin detaylarına hakim olması gereken başlıklardır. İki gün boyunca hem teorik hem de workshop’lar ile canlı çalışma imkanı bulacağız.

Seminer Bilgileri

Tarih, Yer ve Saat

16 – 17 Kasım – Cuma ve Cumartesi

Fenerbahçe Faruk Ilgaz Tesisleri (Fenerbahçe Parkı – Kadıköy)  : 9:30 – 17:00

Lütfen Saat 9:00′da salonda bulununuz

Öğlen Yemeği, Seminer Notları ve Sertifika Dahildir.

Düzenleyen : Cengiz Pak

Katılım İçin :

Seminer Katılım Ücreti : 850 TL + KDV

Rezervasyon ve Kayıt

(216) 360 65 60 Aliye Duman

e-posta : aliye@temelteknoloji.com

Banka Bilgisi :

TEB Kalamış Şubesi (Temel Teknoloji – Cengiz Pak)
IBAN No : TR570003200004200000097043

Katılmak isteyen firmaların rezervasyon yaptırdıktan sonra katılım bedelini yukarıda bulunan banka hesabına yatırmış olmaları gerekmektedir.

———————————————-

Bu Seminere Niçin Katılmalısınız ?

Stratejik Pazarlama, şirketlerin müşteri ve rekabeti doğru anlaması ve buna göre pazarlama tekniklerini hayata geçirerek rekabetçi bir pozisyon bulup koruyabilmelerini sağlar. Diğer yol ise “kurnazca” olduğu düşünülen taktik hareketlerdir … Her gün yüzlerce başarısız örneği ile karşı karşıyayız

Harcadığınız enerjinin karşılığını almadığınızı mı düşünüyorsunuz ?

Daha fazla ve sürekliliği olan satış ortamına kavuşabilmenin yolu “en iyi ürünü yapmak veya yapmayı ummak değildir”. Artık en iyi ürün, en iyi satış teşkilatı, en iyi reklam, en iyi kampanya dönemi sona ermiş durumda. Bunun yerine doğru pozisyon alma, müşterinin sesini duyabilme, pazarı böldükten sonra strateji geliştirme dönemindeyiz, şirketler ümitlerini ve planlarını “en iyi” üzerine kurmamalıdır.

Hiç bir pazar tek parça değildir ve hiç bir kimse bütün pozisyonların sahibi olamaz.

Her pazar bölünerek bazı firmaların sonunu hazırlarken bazılarına yeni fırsatlar sunar, zun süreli başarı için firmalar pazar bölümlendirme konusunun şifrelerini çözmüş ve buna uygun pozisyonlamayı yapabiliyor olmalıdır.
Stratejik Pazarlama – I ve II (Pozisyonlama ve Bölümlendirme) seminerleri konuyu en başından ve uygulanabilir, yarın sabah işinize döndüğünüzde başlama noktanızı belirleyebileceğiniz şekilde düzenlenmiştir.

Bu çalışma içinde ürün ve hizmetin pozisyonlanması, jenerik stratejiler, ürün konumunun nasıl bulunabileceğini, pazar bölümlendirmesinin hem kişisel hem de kurumsal boyutlarını, başarılı ve başarısız örneklerini, nasıl yapacağınızı ve bölümlendirmeyi nasıl test edebileceğinizi izleyeceksiniz.

Çalışmanın amacı yeni müşteriler bulmak için nasıl bir yol izleyebileceğinizi keşfetmenizi sağlamaktır.

Herkes için sert bir rakip olmak …

Pazarlama alanında yapacağınız doğru tercihler satışınızın önünü açar. Diğer türlü tavizler dünyasında yaşarsınız. Doğru pozisyon ve doğru bölümlendirme hedefinizi aydınlatır ve yolun tarifini bulmuş olursunuz. İşte o zaman herkes için sert bir rakip olursunuz, diğer alternatif ise durumdan şikayetçi olmaktır.

Durumunda şikayet etmek yerine pazar bölümlendirmesi ile nasıl müşteriler kazanacağınızı öğrenmek istiyorsanız sizi bekliyoruz.

Kimler Katılmalı

Şirket üst yönetimi, iş sahipleri, danışmanlık hizmeti verenler, pazarlama ve satış yöneticileri ve ekipleri, stratejik planlama çalışması yürütmekte olan kişiler. Bunun yanında pazarlama konusuna ilgi duyan ve kariyerlerine yön vermek veya pazarlama konusunda ilerlemek isteyen profesyoneller.

Seminer Tarihi

16 – 17 Kasım 2012 / Cuma ve Cumartesi

Seminerin İçeriği

1. Gün

Konumlandırma ve Jenerik Stratejiler
(Positioning and Generic Strategies)

Kendinizi nerede görüyorsunuz ve siz gördüğünüz yerde misiniz ?
En iyi ürünü siz yapıyorsunuz ama lider başkası mı ?

Konumlandırma

Strateji Nedir, Planlama ? Stratejik Planlama ve Uyumlu Aktiviteler
Pazarlama nedir ve en çok yapılan hata ?
Şirketinizin pazarlama puanı kaç ?
Değer aktarma anlayışına göre pazarlamanın 6 esası nedir ?
Stratejik pazarlama bakışı ve yöntemleri sadece şirketler için değildir ? Örnekler
Stratejik pazarlama planı ve hedefin bulunması (Üretim ve Pazarlama Bakış Açıları)
Siz ne sunuyorsunuz : Drucker?ın 7?li sınıflaması
Boston Matrix yöntemi ile ürünleri sınıflama
Aksiyon Öncelik Matrisi ile planlama
Swot Analizi ile kendinize ve rekabet faktörlerine bir bakış, SWOT nasıl yapılır ?
ADL ? Stratejik Durum Matrisi ile Rekabetçi Pozisyonun Belirlenmesi Nasıl Yapılır
Şirketinizin Büyüme Stratejisini Nasıl Değerlendirebilirsiniz (Ansof Matrisinin Hazırlanması)
Porter?ın Jenerik Stratejilerini nasıl kullanabilirsiniz ?
Porter?in 5 Kuvvet Analizi ve Jenerik Stratejiler

2. Gün

Pazar Bölümlendirme

(Market Segmentation)

Rakibinizin pazarından nasıl müşteri alacaksınız, hedef müşteriniz kim, yoksa herkes mi ?

Müşteri evreninizi hayal edin, hayalinizin içinde kimleri görüyorsunuz ?
Rakibinizin müşterilerinden hangi bölümü almalısınız ?
Hiç kimsenin ulaşmadığı, gizli kalmış bir müşteri grubunu nasıl bulabilirsiniz ?

Bir bölümlendirme örneği, Polaroid?in yaptıkları
Pazar bölümlendirilmesi ve Pareto Analizi
Pazarın tarifi, Jenerik pazar nedir ve pazarın bölümlendirme aşamaları nelerdir ?
Bölümlendirmeniz anlamlı mı ?
Bölümlendirme eksenleri ve cevabı aranan sorular
Bölümlendirme Örnekleri
Kovalanacak fırsatlar ve Ansoff Matrisi, örnekler ?
Bireysel ürünler için bölümlendirme nasıl yapılır ve günlük hayatımızdan örnekler ?
İnsanlar niçin alıyor ? Maslow ne diyor (İhtiyaçlar Hiyerarşisi Modeli)
Pazarlama için kullanılabilecek model ? PSSP (Physiological?Security?Social-Personal)
Demografik ve demografik olmayan özelliklere göre bölümlendirme
2 seviyeli bölümlendirme örneği ve 4P ilişkisi
Ülkemizden bölümlendirme ve bölümlendirmeme örnekleri
Kurumsal pazarlama ve pazarın bölümlendirilmesi
Pazar bölümlendirmesinin hayata geçirilmesi nasıl gerçekleştirilir ?
Bölümlendirme ve şirketiniz !
Siz nereyi hedeflemelisiniz ? Bir pazarı seçerken hangi soruları sormalıyız ?
İki değişik noktadan bakarak pazar tarifi nasıl yapılır ?
Seçilen pazar bölümü ne kadar çekici, 4 eksen değerlendirmesi
Portföy matrisinin hazırlanması ve bölümün seçimi

—————————————————————————————-

Kurum içi eğitim almak isterseniz aşağıda bulunan teklif isteme formunu doldurunuz …

Kurumsal Eğitim Talep Formu



İsminiz

E-Posta adresiniz

Firmanızın İsmi

Telefonunuz

Size Nasıl Yardımcı Olabilirim

Adresiniz

—————————————————————————————-